کد مطلب:6923 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:321

ابزارهاي ستيز با مهدويت
مقاله
ابزارهاي ستيز با مهدويت







دشمنان به ويژه قدرت جهاني استكبار و صهيونيزم؛ امروز با تكيه بر پول و تبليغات و استفاده از شعارهاي ظاهر فريب، مانند حقوق بشر، حقوق زن و حقوق اساسي ملت ها، براي تحميل ظلم بر ملت ها و ترويج فساد، دورويي، تزوير و ريا كاري نفاق(و پيشبرد اهداف شوم خويش) در جوامع بشري تلاش مي كنند.1 و براي اين كار از وسايل متعددي مدد مي گيرند.نيل پستمن ( در كتاب زندگي در عيش، مردن در خوشي) مي گويد: «انتقال معلومات سه دوره دارد: 1. گفتار 2. نوشتار 3. تصوير .


دشمن نيز براي انتقال و القاء فرهنگ خود، با استفاده از تمام امكانات، از ابزارهاي متفاوتي مدد مي گيرد.


1. كتب، نشريات، كنفرانس هاي به اصطلاح علمي


2. رسانه هاي متنوع همگاني؛ راديو، تلويزيون هاي مختلف، ماهواره با هزاران شبكه و كانال هاي متفاوت.


3. بازي ها(Game) : زماني كلوپ ها، جايگاه مشخصي داشتند و افراد معدودي به آن مكانها مراجعه مي كردند لكن امروز كامپيوترها در درون خانه ها، تلفن هاي همراه و... همه وسايلي هستند كه لحظه اي افراد را تنها نمي گذارند.بازي ها در نظر اوليه، يك سرگرمي است ولي دقت در نمادها، محتوا و پيام هاي آنها، به خوبي ما را به خطري كه از ناحية بازي ها،- به صورت مستقيم يا غير مستقيم، – به افراد منتقل مي گردد، واقف مي سازد. امروزه درصد زيادي از مردم جهان، اعم از كودك، نوجوان، جوان و.... به انواع بازي هاي رايانه اي مشغول و سرگرم مي باشند. اين محصولات نيز مانند ديگر آثار هنري، فرهنگي؛ نجات بخشي و برتري غرب و بي هويتي، خرافي گري، خشونت و وحشي گري غير آنان را مي رساند.


4. اينترنت: در ميان رسانه ها، با همة گستره و مزايايي كه دارند، از اهميت بالاتري برخوردار است.اينترنت با هزينة كم داراي استفادة بسيار است، هرچه آماده مي شود با زبان ها و مخاطب هاي متنوع براي مدت طولاني قابل عرضه، حتي در بقيه رسانه هاست برخلاف رسانه هاي ديگر كه داراي محدويتهاي بسيارند.از سوي ديگر، با در نظر گرفتن گسترش اينترنت و نياز روز افزون به رايانه در ابعاد مختلف زندگي، ظرف چند سال آينده، در همه يا اكثر خانه ها اينترنت، جاي تمام رسانه ها حتي تلويزيون را خواهد گرفت. بنابراين دشمن به آن اهتمام ورزيده و به خوبي از آن بهره جسته است؛ وارد ساختن شبهات متعدد، توهين هاي متفاوت، ايجاد تحريف و تخريب و هم چنين تأسيس فرقه هاي مختلف و حمايت از آنها توسط سايت ها و صفحات متعدد، نياز به جستجوي چنداني ندارد. كافي است، كمي با ادبيات اينترنت آشنا باشيم تا گوشه اي از هزاران هجمه و شبهه را احساس كنيم.همة اين ها آمده اند تا آنچه مي خواهند به همه القاء كنند و در اين ميان دو امر ذيل از مهمترين رسالتهاي آنان به شمار مي آيد:




1. تخريب چهره اسلام و مسلمانان




در تمام آثار آنان، به ويژه فيلم ها و بازي ها، – غربي ها، افرادي منطقي و قانونمندند – و مسلمانان و دين اسلام، خشن، بي منطق و عدم پاي بندي به قوانين عقلاني و انسان معرفي شده اند. نمونه هائي نظير فيلم


«شمشير اسلام the sord of islam» و فيلم محاصره را بسيار مي توان يافت.




2. معرفي جامعة فرهنگ و نظام غرب به عنوان منجي جهان و بشريت




امروزه، آثار هنري متعددي از جمله، فيلم ها و سريال هاي بسياري، عهده دار مباحث آخرالزماني است. نگاه به اين آثار نشان مي دهد كه غرب در قالب اين آثار – ولو در عالم تخيل - سخن از پايان تاريخ و خطراتي دارد كه بشريت را تهديد مي كند و در اين ميان نجات بخشي است كه از دامن غرب برمي خيزد و بشريت و جهان را نجات مي بخشد و آنتي كريست ها3 ( ضد مسيح يا دجال يا شر آفرين) را شكست مي دهد. اين محصولات گرچه بيشتر در قالب اسطوره اي يا علمي تخيلي است ولي با اندك تأملي مي توان دريافت؛ عهده دار القاء تفكر - «هانتينگتون» -. مبني برجنگ تمدنها4 و در آخر پيروزي غرب و «فوكوياما» - برتري نظام ليبرال دموكراسي5- است.با اين كار، جداي از بدست آوردن منافع اقتصادي بسيار؛ نظام منحط غرب به ويژه آمريكا و صهيونيست را به عنوان منجي بشريت و احياءگر حق معرفي مي نمايد و القاء مي كند كه جنايات متعدد، ريختن خونها و كشتار كودكان و بيگناهان و... بسيار در تحقق نجات بشريت كه توسط صهيونيست و آمريكا صورت مي پذيرد، كاملاً طبيعي و قابل اغماض است. بلكه بالاتر، در اين امر بشر دوستانه هرچه بيشتر بايستي آنان را مدد نمود. «هاليود»6 يكي از مهمترين نمونه هايي است كه مي توان ذكر نمود. اين كمپاني بزرگ ساخت فيلم، سالانه 700 فيلم ارائه مي دهد كه 78% از راديو و تلويزيون و سينماهاي جهان حتي جمهوري اسلامي از آن تغذيه مي كنند و سالانه 12 ميليارد دلار سود خالص دارد.7



1. مقام معظم رهبري، فصلنامة انتظار، ش 2، ص 38 نقل از كيهان 8 / 10 / 75.


2. شفيعي سروستاني، بلخاري، و...؛ پيشگوييها و آخرالزمان، ص 127.


3. Antichrist


4. عزيزالله حيدري؛ مهدي تجسم اميد و نجات، ص 74.


5. همان.


6.Holywood


7. شفيعي سروستاني، بلخاري، و...؛ پيشگوييها و آخرالزمان، ص 128